Het coronavirus zorgt voor veel impact in onze samenleving. We voelen dat ook in de mediawereld. Sommige campagnes van marketeers kunnen nu even niet, moeten aangepast worden of er moet tijdelijk iets nieuws bedacht worden. Nu de maatschappij extra gevoelig is door alle omstandigheden is het belangrijk om goed naar de inhoud van je campagnes te blijven kijken. Stel jezelf de volgende vragen af:
1. Is de campagne nu nodig?
Op dit moment gaat de meeste aandacht naar de coronacrisis. Bedenk dus goed of jij daartussen wil komen met je campagne. Je kunt je voorstellen dat wanneer je een dagje uit aanbiedt dat mensen daar op dit moment niet op zitten te wachten, je kunt hierdoor zelfs snel irritatie opwekken. Pas je dus daarom constant aan op de situatie. Probeer Nederland verder te helpen met een dienst of product door bijvoorbeeld iets vrolijks te verkopen.
Op dit moment is het dus bijvoorbeeld niet handig om deze campagne van Albert Heijn te starten. Ook omdat het nu al heel druk in de supermarkten is en het veel irritatie bij de klant kan opleveren.
Op dit moment is het dus bijvoorbeeld niet handig om deze campagne van Albert Heijn te starten. Ook omdat het nu al heel druk in de supermarkten is en het veel irritatie bij de klant kan opleveren.
Bekijk goed waar je campagnes nu te zien zijn. Op sommige plekken wil je nu niet je content hebben staan. Een voorbeeld hiervan kan zijn op een nieuwssite waarbij voornamelijk content over corona te vinden is. Bekijk goed of je campagne bij de inhoud past op het medium waar je campagne te zien is.
Bij de telegraaf heeft een schoonmaakbedrijf ervoor gekozen om hun medewerkers te bedanken. Een reclame voor een restaurant zou hier nu natuurlijk niet op zijn plek staan.
Horeca is dicht, geen evenementen meer, bijna iedereen werkt thuis en moet thuisblijven en we moeten allemaal gepaste afstand houden. Houdt er dus rekening mee dat iedereen thuis (moet) zitten. Laat je inlevingsvermogen ratelen. Mensen zitten de hele dag achter hun laptop op social media te struinen en streamen veel programma’s naar hun televisie. Genoeg kansen dus om op in te haken. Richt je bijvoorbeeld op mensen die thuiswerken door een cursus of handig product aan ze te verkopen.
Hier een voorbeeld van SIRE. De campagne #doeslief was bedoeld om mensen aan te spreken op hun gedrag in de maatschappij. Omdat we ons nu goed houden aan alle maatregelen en al genoeg regels hebben, is de campagne nu omgebouwd voor het coronavirus om mensen juist te bedanken en steun te geven.
Bouwmeester Media
Web-bouwmeester
Bolwerk 11B
8261 EE, Kampen
Algemene voorwaarden Bouwmeester Media
AVG + Privacy
info@bouwmeestermedia.nl
038 - 200 1040
Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!
Bouwmeester Media legt de focus op de online communicatie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en ondersteunende diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.
€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.