Content en contentmarketing

Contentmarketing is zo oud als reclame en marketing zelf. Contentmarketing is jouw bedrijfsverhaal vertellen aan een ieder die het maar horen wil, via alle denkbare kanalen. Wat is daar nieuw aan? Volgens mij zijn alleen bepaalde kanalen, zoals de social media, nieuw. Die sociale media vereisen wel een heel andere aanpak.

Ziel en zaligheid
De online wereld kan vreemd overkomen. Mensen gedragen zich overdreven sociaal en extreem extravert, delen ziel en zaligheid. Als jouw puppy eindelijk zindelijk is, maak je een foto van zijn eerste bruine hoop in het groene gras en die deel je deze content opgetogen met al je online vriendjes en vriendinnetjes. In het echte leven komt het niet zo over als je je buurman enthousiast attendeert op de eerste hoop hondekak van je puppy in de buitenlucht.

Oudewetse gunfactor
Andersom werkt het ook niet. Gedraag je je op de social media net zoals in het echte leven bereik je weinig. Ondernemers die er op de social media direct inknallen met twee-halen-een-betalen en kope-kope als content, gaan online niet scoren. Zinloze ijskoude acquisitie.
Online moet je juist veel energie steken in de oudewetse gunfactor, in je 'like ability'. Absoluut een onmisbaar onderdeel in je content marketingplan. Volstrekt logisch, want als jij iemand niet mag, ligt zakendoen met die persoon, niet voor de hand.
Content marketing is ook bewijzen dat je een vakman bent, weet waar je het over hebt en bereid bent waardevolle informatie met je klanten/je fans te delen.
Tijd
Ander puntje van aandacht  bij het produceren van de juiste content is tijd. Content marketing kost tijd. Dat moet je in je bedrijfsvoering inplannen of uitbesteden. Een keuze om goed over na te denken, zeker als je weet dat we volgens recente onderzoeken online meer tijd zoet brengen dan offline..... Je totale online presentatie en jouw verhaal naar buiten, jouw PR, jouw content marketingen dat in videos, teksten of geluid , zijn minstens zo belangrijk geworden als je stenen bedrijf en je real life presentatie.

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.