De online horecatrends tijdens de coronacrisis

 De horecagelegenheden in Nederland zijn dicht. Als horecaondernemer is het nu het perfecte moment om andere dingen op te pakken zoals je website (om iets aan te bieden) of social media. We zien nieuwe trends ontstaan en die leggen we voor je uit;

1.   Vindbaarheid (SEO) verbeteren

 Als je gevonden wil worden door een bezoeker zonder ervoor te betalen, dan zal je aan je SEO (Search Engine Optimalisation) moeten werken. Google kijkt onder andere bij een zoekopdracht naar je locatie en zoekwoorden die je gebruikt. Deze punten helpen je goed op weg voor een goede vindbaarheid:

 

·      Richt Google Mijn Bedrijf in
Google Mijn Bedrijf is een belangrijke dienst waarop je je bedrijfsgegevens kan doorgeven. Hierdoor worden je gegevens onder andere op Google Maps vertoond en val je meer op tussen zoekopdrachten. Bekijk hier onze blog over Google Mijn Bedrijf met alle voordelen en uitleg.

 

·      Zorg voor een goed gevulde site
Met actuele en passende content bij je doelgroep zorg je voor een betere vindbaarheid (zie ook punt 3). Met bijvoorbeeld een uitleg of recept voeg je veel woorden toe aan je site waardoor Google jou sneller laat zien in de zoekresultaten. 

Bekijk hier alle SEO-trends van 2020!

2.   Re(designen) van je website 

Is jouw website toe aan een nieuw design? Helemaal niet raar. Trends en het gebruik van websites veranderen vaak, dus is een nieuwe site of aanpassing daarvan vaak nodig. Niks is beter dan een nieuwe frisse website en eentje die weer voldoet aan alle wensen van je bezoeker. 

Schrijf voor jezelf dingen op die je graag wil veranderen aan je website. Bijvoorbeeld een betere mobiele versie, een overzichtelijk menu om door de website te navigeren of een pop-up om een verandering door te geven in verband met de coronacrisis. Wil je een compleet nieuwe site? Via Web-Bouwmeester kun je gemakkelijk een mooie nieuwe site bouwen en heb je veel verschillende mogelijkheden om van je site een groot succes te maken!

3.   Unieke content maken

Er wordt ontzettend veel op social media en websites geplaatst, zeker in deze coronatijd. Het is dus de kunst om daarin uit te blinken met unieke content. Hoe maak je unieke content en wanneer is het ook echt goede content die de aandacht vangt?

Het woord ‘uniek’ verklapt het al wel een beetje. Het kan geen gestolen content zijn, want dan is het niet meer uniek en verpest je je relatie met Google. Houdt een brainstorm en kijk niet af bij andere bedrijven, probeer echt iets nieuws te bedenken om te plaatsen. Hier een paar voorbeelden waar je je (unieke) inhoud in kan verwerken:

 Je kunt dus content maken voor websites door middel van blogs en andere leuke nieuwtjes en content voor social media zoals polls en mooie foto’s. Je kan dit ook met elkaar combineren. Je kunt dus de content van je website zoals een blog promoten met een leuke poll op social media.

 4.   Diensten op een andere manier aanbieden

Je ziet het veel horecabedrijven doen: ze bezorgen producten, openen een afhaalpunt of verkopen cadeaukaarten. Heb jij al nagedacht over hoe je dat wil realiseren?

Met Sell meester maak je van iedere website heel gemakkelijk een verkoopkanaal. Creëer een product in Sell meester, kopieer de verkooplink en plaats de verkooplink op de gewenste website. Zo kun je heel gemakkelijk, supersnel en professioneel een product aanbieden zoals een receptenboek of een afhaalbox.

Klik hier om meer te weten te komen over sellmeester!

5.   Platform beginnen

De invloed van social media neemt flink af. Je bereikt er lang niet zoveel mensen meer mee als een paar jaar geleden. Slim om dus een alternatief middel te gebruiken. Wat je veel ziet is dat mensen hun eigen platform beginnen. Neem als voorbeeld evajinek.nl, linda.nl of lush.com. Lush is zelfs gestopt met social media om beter te kunnen werken aan hun online platform.

Het platform bouw je op je eigen site. Je plaatst blogs, nieuwsberichten, recepten of andere leuke content zoals video’s. Het voordeel van een eigen platform opbouwen is dat je minder afhankelijk bent van social media en veel beter zichtbaar wordt op ten duur. Ook kun je je op een unieke manier onderscheiden van je concurrent, heb je meer controle en bouw je aan je autoriteit.

Heb jij nog een belangrijke trend? Laat het ons weten!

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.

© 2019 - Bouwmeester Media 
Alle rechten voorbehouden