Hoe wil jij het spel spelen?

Marketing en reclame 3.0, zo wordt het spel tegenwoordig gespeeld

Bloedirritant zijn ze, telefonische verkopers. Ze proberen me wat te verkopen, wat ik helemaal niet wil kopen. Vaak ook nog eens op precies het verkeerde moment. Maakt niet uit wat je zegt, ze babbelen stug door en bellen je morgen zo weer, 't liefst onder de warme hap. 'Wat fijn dat ik u tref meneer Bouwmeester'. Helemaal niet fijn, pure energieverspilling. Dat er nog bedrijven met telefonische verkopers werken verbaast me echt.

Met Ronaldo spreekt u
Maar goed, eerlijk is eerlijk. Er zijn ook echte 'Ronaldo's' onder de telefonische verkopers die gemiddeld 1 op de 100 kansen verzilveren. Petje af, shirtje uit! Lijkt misschien niet veel, maar als je genoeg van deze babbelaars op provisiebasis aan het werk zet, levert het nog wel wat op.

Gemak dient de mens
Ik geloof er niet meer in. Koud bellen heeft geen toekomst meer. Geldt trouwens ook voor alle ongevraagde reclame. Ik beweer niet dat het helemaal niet meer werkt, maar het overgrote deel is vooral dure verspilling. Elke week haal ik een handvol prachtig drukwerk uit de brievenbus, dat zo de papierbak ingaat. Letterlijk en figuurlijk weggegooid geld. Ik heb geen tijd, geen zin en geen reden om die papierstapel door te worstelen. Maar stel nu, dat mijn vrouw zaterdag wat klusjes voor mij heeft bedacht, dan vis ik soms de karwei-folder uit de stapel. Gemak dient de mens en internet is een revolutionair groot gemak, waar we gulzig gebruik van maken. Klanten zijn tegenwoordig mondig en goed geïnformeerd.

Wat, wanneer en hoe wil de klant.
Dat vraagt meer van ondernemers. De klant wil op zijn wenken bedient worden en dat lukt je alleen als je weet wat de klant wil. Er zijn beroepsgroepen met eeuwen ervaring die deze gouden vragen al sinds mensenheugenis met een constante succesfactor in hun verkooptactiek koesteren.
Mooie voor een ondernemer van nu is, dat klanten op het internet, sporen achterlaten. Klanten laten met hun surfgedrag zien, waar ze naar op zoek waren, wanneer en vanaf welke locatie. Maar ook welk apparaat ze gebruikten, hoe vaak, op welk tijdstip, en hoe lang ze een bepaalde pagina in jou website bekeken, of op welke link ze klikten. Je kunt er zelfs ip nummers aanhangen zodat je die ip nummers een naam krijgen, die jij als ondernemer actief kunt benaderen op hun voorkeuren. Eng of gemak?

Hoezo Privacy?

Paar jaar geleden maakten we ons met z'n allen enorm druk over cookies en onze privacy. Wie hoor je daar nu nog over? Accepteer je een cookie niet, kun je de website niet op. Ook het digitale leven is een keuze.
Gevolg is dat de meeste mensen dan maar op 'accepteren' klikken en instemmen dat hun surfgedrag te volgen is. Dat surfgedrag noemen we in ons vakjargon heel trendy; de customer journey….
Je kunt daar als consument van alles van vinden, maar het is de realiteit van nu, het is een onderdeel van marketing en reclame 3.0, zo wordt het spel tegenwoordig gespeeld. Voor ondernemers die niet bang zijn om in de spits te lopen biedt dit veel nieuwe kansen voor open doel. En al helemaal als je concurrent blijft hangen in een old-skool speelstijl.

Voorsprong nemen op je concurrent?
Bel 038 331 79 49

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Ons doel is jouw bedrijf  on- en offline uit te laten blinken. Benieuwd hoe we dat doen? Laat hier je gegevens achter dan weet je binnenkort meer! 

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.