Contentmarketing voor de bouw

Marketing campagnes in de bouw: hoe pak je dat het beste aan?

Het coronavirus zorgt voor veel impact in onze samenleving. We voelen dat ook in de mediawereld. Sommige campagnes van marketeers kunnen nu even niet, moeten aangepast worden of er moet tijdelijk iets nieuws bedacht worden. Nu de maatschappij extra gevoelig is door alle omstandigheden is het belangrijk om goed naar de inhoud van je campagnes te blijven kijken. Stel jezelf de volgende vragen af:

1.  De basis is je vindbaarheid (SEO)

 Tegenwoordig zoeken we bijna alles op in Google. Bijna iedereen gebruikt internet. Hierdoor verschuift de manier waarop wij onszelf van informatie voorzien. Grote kans dus dat je nieuwe klant dit ook doet. Zorg er dus voor dat je bouwbedrijf hoog scoort in Google door aan je zoekmachineoptimalisatie te werken (SEO).

Zie hier de blog's van de web-meesters om je website goed vindbaar te maken of download hun gouden tips voor het verbeteren van de website!

 Informatie verkrijgen gaat niet alleen via websites maar ook via social media. Beide moeten actueel en actief onderhouden worden met content zoals goede foto’s, blogs, verhalen en video’s. Zie hier een paar foto’s die wij hebben gemaakt op de bouw:

 

2.   Autoriteit uitstralen en transparant zijn

1.   Autoriteit uitstralen en transparant zijn

 Je nieuwe klant wil graag zien dat jij de kennis in huis hebt hebt die zij nodig hebben. Houdt dus niet alle informatie voor jezelf maar speel open kaart. Wanneer je niets deelt over jouw manier van werken of diensten dan zullen klanten dit ook niet kunnen vinden. Door je kennis te delen vinden klanten je beter, vergroot je je naamsbekendheid en vergroot het je autoriteit.

3.   Golden Circle: Wat is je onderscheidend vermogen?

1.   Golden Circle: Wat is je onderscheidend vermogen?

De Golden Circle is een model die door Simon Sinek is ontwikkeld. Het model is opgezet naar aanleiding van zijn onderzoeken naar het succes van de meest invloedrijke leiders en bedrijven ter wereld. Hij ontdekte dat achter alle succesvolle merken dezelfde manier van denken zit.

De Golden Circle bestaat uit 3 cirkels. Wat, hoe en waarom. Waar de meeste bedrijven met ‘Wat?’ beginnen, starten de succesvolle bedrijven met de kern: ‘Waarom?’. Dit is de volgorde wat je als bedrijf volgens dit model als eerste zou moeten afvragen:

1.    Waarom: Waarom doe je wat je doet? Wat inspireert je en wat geeft je motivatie om alles te doen wat je doet?

2.    Hoe: Wat doe je en hoe doe je dat? Hoe zorg jij ervoor dat je nieuwe klanten binnenhaalt?

3.    Why: Welke producten of diensten verkoop je?

 

content marketing in de bouw

4.   Overtuig met referenties en reviews

Referenties en reviews zijn erg belangrijk voor een klant. Het kan dé doorslag geven of iemand wel of niet voor jou kiest. Referenties kun je op je eigen website plaatsen. Wanneer er een fout in zit kun je die gewoon laten staan, zo komt de referentie echter over. 

Reviews zijn bijna hetzelfde als referenties. Het verschil is dat Reviews ook op andere websites kunnen staan zoals Google. Door op google reviews aan te zetten vergroot je ook nog is je vindbaarheid. Met Google Mijn Bedrijf kun je ook gemakkelijk je reviews beheren.

 Bekijk ook hier de blog waar we het wat uitgebreider over Google Mijn Bedrijf  hebben.

5.   Storytelling in de bouw

Met alleen maar feiten kunnen mensen zich niet goed inleven in jouw bedrijf. Laat het hart van je bedrijf zien door verhalen te vertellen. Organiseer bijvoorbeeld een interview met een van je werknemers en werk dit uit tot een verhaal voor op je website. Zo versterk je je persoonlijkheid en imago als bedrijf en onthouden klanten je sneller

6.   Kortom: maak diverse bouw content

Plan voor zowel je website en social media content in. Bedenk aan het begin van de maand wat je allemaal wilt gaan maken en wanneer je dat wilt gaan plaatsen. Organiseer een brainstorm en denk met meerdere personen na over diverse en unieke content die je kunt plaatsen. Neem bij het maken van deze content bovenstaande tips mee.

Vragen ?

Mocht je na het lezen van deze nog steeds vragen hebben over je marketing, webiste, vindbaarheid of social media campagnes in de bouw? Ons support team zit voor je klaar!
Tel: 038 200 1040 of mail info@bouwmeestermedia.nl

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.

© 2019 - Bouwmeester Media 
Alle rechten voorbehouden