Online uitblinken

Online Interesse wekken en uitblinken

De concurrentie is door het internet veel groter worden. Had je vroeger als fietsenmaker, dit voorbeeld hou ik voor het gemak maar aan, eigenlijk alleen concurrentie te duchten van andere fietsenmakers in jouw directe omgeving, tegenwoordig is een nieuwe fiets ook heel simpel online te bestellen. Daarom is het dus super belangrijk om jezelf onderscheidend in de markt te zetten. Maar hoe doe je dat?

Doel (groep) bepalen

Als je met jouw bedrijf hoog in Google wilt scoren, online wilt uitblinken, moet je je goed realiseren dat je zeer waarschijnlijk niet de enige bent met dat doel en min of meer hetzelfde product of dienst. Daar komt bij, dat klanten altijd een keuze hebben waarbij afstand vaak nauwelijks een rol speelt. Online is jouw concurrent nooit verder weg dan slechts één simpele muisklik. Een goed plan maken om je kop boven het online maaiveld uit te kunnen steken is bepaald geen luxe. Kennis en inzicht in jezelf, in je product(en) in je doelgroepen,in je klanten is onmisbaar. Laten we beginnen met de onderscheidende positionering van je bedrijf. Als je dat gedaan hebt, is het gemakkelijker om de bijbehorende zoektermen samen te stellen. 

Begin met het bekijken en analyseren van de vijf grootste concurrenten van jouw bedrijf. Wat heb jij te bieden, wat zij niet hebben en omgekeerd natuurlijk. Wat hebben zij te bieden, wat jij niet hebt. Op die manier kun je jezelf richten op je pluspunten en werken aan je minpunten.

Stel jezelf kritische vragen. Waarom zou ik als klant bij mijzelf kopen? En wie is mijn klant? Hoe oud gemiddeld, hobbies, man/vrouw, enz. Wees eerlijk tegen jezelf. Als je bijvoorbeeld de eerste vraag beantwoordt, moet je het niet mooier maken dan is het is. Neem geen genoegen met cliché-antwoorden dat de klantvriendelijkheid en de service bij jouw bedrijf buitenaards geweldig zijn. 

Zuurverdiende centen

Een klant is iemand die bereid is, zijn zuurverdiende centen uit te geven aan jouw product. Dat je je mondhoeken instinctief naar je oorlellen trekt als je tegen klant praat, lijkt mij normaal. Natuurlijk ben je aardig tegen klanten, dat is geen extra verdienste.

Wat de service betreft: idem dito. Wil je dat je klant nog eens terugkomt, dan zorg je voor een uitstekende service als de norm binnen jouw bedrijf. Wil je dat de klanten positief over jouw producten praten, dan is een goede service echt wel het minste. Beter is het om met je service de verwachtingen van de klant te overtreffen. Dan ben je goed bezig, maar ook daarmee ben je er nog niet. Zelfs een geweldige, bedrijfsbreed gedragen service, is slechts een onderdeel van je onderscheidend vermogen. Het onderscheidend vermogen van je bedrijf moet je veel meer zoeken in je missie - en visie, in het waarom van je bedrijf.

Houd deze tips goed in gedachten bij het maken en monteren van een social video. Kom je er nog niet helemaal uit? Bouwmeester Media helpt je graag op weg, stuur gerust een bericht!

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.

© 2019 - Bouwmeester Media 
Alle rechten voorbehouden