Zakelijke blog: Henri Bouwmeester
Passie of een goed verhaal

social media training

Zelfs ondernemers met min vijf benul van marketing, hebben het op hun website steeds vaker over passie.... Maar even eerlijk. Bij sommige ondernemingen ontstaat met de beste wil van de wereld zelfs geen vonkje, laat staan vurige passie.
Het lijkt wel of je als ondernemer alleen serieus genomen wordt, als jouw ondernemersgeest vol passie, je de oren uitkomt. Bovendien ben je bijna verplicht die passie, continu zo opdringerig mogelijk te delen. Vooral met mensen zoals mij, die niet lomp genoeg duidelijk maken dat ze niet op zo'n doorzichtige passieverkondiging zitten te wachten.


Doe je niet mee aan het passieprediken, ben je volgens veel businessgoeroe's gedoemd tot de status van eeuwige kansloze, tot Zelfstandige Zonder Passie.
Een goed, kloppend, boeiend verhaal voor je bedrijfswebsite ophoesten is niet voor iedereen weggelegd, daar zijn specialisten voor. Natuurlijk moet je jezelf onderscheiden en natuurlijk moet de tekst verleiden, maar onderschat je publiek niet. Laat je geen opgeklopt verhaal dat jezelf niet eens kende over de fantastische missie van jouw bedrijf op de mouw spelden door de eerste de beste, maar wel aantrekkelijke communicatiestudente (Bel mij, ik ben minder knap, maar ik heb veel meer ervaring).

Stel, je bent zelfstandig tandenborstelverkoper, dan kun je het gewoon leuk vinden om tandenborstels te verkopen. Daar hoeft geen tranentrekkend verhaal bij dat je het als jouw roeping ziet, om kwalitatief hoogwaardige tandenborstels met haartjes van biologisch gefokte scharrel stekelvarkens te verkopen. Het verhaal moet echt blijven.
Als huis-aan-huis tandenborstelverkoper hoef je,- als je aanbelt en een man met een paar zwarte stompjes zwaait de deur open,- niet spontaan vol te schieten. Je kunt dat toch ook zien als een kans voor open doel. Tsjakka, intikken! Dat is goed ondernemerschap.

Weten waar je het over hebt, op het juiste moment, op de juiste plek en zorg dat je verhaal klopt. Dat geldt zeker op je website. Waarde aanreiken en waarde verkopen. Daar gaat het om. Als jij de man met de stompjes naar eer en geweten uitlegt, hoe hij met jouw tandenborstel de rest van zijn gebit weer blinkend wit krijgt en hij koopt er een dozijn, heb je je doel bereikt.

Korte cursus Online-ondernemen van Bouwmeester Media voor de modevakschool in Utrecht voor zowel leraren als studenten en ondernemers!

Overdrijf op je site ook niet met opgeblazen geneuzel over je missie, als je die niet echt hebt! Ik heb een snoepwinkel en mijn missie is.....Ga toch weg. Het enige behalve geldverdienen, dat bij mij nog geloofwaardig zou overkomen, is dat je dol bent op kleine dikkerdjes en daarom zoveel mogelijk kinderen obesitas wilt bezorgen. (Grapje)


Geld verdienen is, als je het goed doet, slechts een resultaat van ondernemen. Klopt als een bus, maar met prettig geld verdienen is niks mis. Je kunt als ondernemer ook een bedrijf hebben omdat je kansen ziet om een lekkere omzet te draaien, met ruimte om te genieten, van je succes, van het leven, en om je eigen ideeën te volgen. Daar hoef je geen extra spannend verhaal aan te hangen. Als je het goed doet als ondernemer is dat meestal op zich al een onderscheidend verhaal in een notendop.
Wanneer doe je het goed?


Weet wie je klant is, wat je klant wil en wanneer. Heb je helder, hoe je daar meer dan middelmatig op in speelt, heb ik een ijzersterk bedrijfsverhaal, een concept, voor je dat gaat werken. Op die manier hoef je geen tijd te verspillen aan het ophangen van opgezwollen praatjes over je passie en missie, heb je als het meezit nog een beetje passie over voor je partner en hou je het thuis leuk!

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.