Storytelling is ‘key’  

Storytelling is een succesvolle vorm van contentmarketing die de laatste jaren sterk in opkomst is. Nieuw is het echter zeker niet. Mensen vertellen elkaar al eeuwenlang verhalen. Eerst alleen via de mond, vervolgens werd het geschreven verhaal toegevoegd, met wat later ook ‘stille’ beelden in de vorm van foto’s, toen kwam het geluid en daarna deed de televisie haar intrede. Vrij recent hebben we daar als mensheid de social media aan toegevoegd. Deze internet platforms zoals Facebook en Instagram bieden een zee aan combinatiemogelijkheden met alle contentvormen van tekst, foto’s, podcasts tot video’s.

Onderscheidende zaken 

Opvallend onderscheidend daarbij zijn twee zaken. De social media zijn bijna wereldwijd vrij toegankelijk voor iedereen en niet voorbehouden aan een beperkte groepen zoals vroeger het schrift voor monniken en tot de vorige eeuw nog, de media  hoofdzakelijk alleen voor journalisten. Bovendien bieden de social media de mogelijkheid tot oncontroleerbare interactie. Terwijl we vroeger de epistels van krantenbriefschrijvers konden filteren, herschrijven of zelfs weigeren en live radio- en tv-inbellers konden uitfaden en uitdraaien, kunnen social media posts nu in soms luttele minuten, zonder enige vorm van controle, viral gaan en een enorm publiek bereiken. 

Gevaar of kans

Dit kun je als een gevaar zien, maar ook als een kans. Aangezien wij positivo’s van de innovatieve nieuwe media zijn, hebben wij het kansrijke pad gekozen. En niet zonder succes. Veel van onze klanten die hun storytelling door ons laten uitvoeren hebben niets te klagen over de merkbeleving bij een gestaag groeiende doelgroep. 

Wat hierbij de sleutel tot het succes is delen we graag met je.

Waarom doet jouw bedrijf wat het doet?

Storytelling zien wij als de tool bij uitstek om het echte verhaal van een bedrijf te vertellen. Centraal daarbij is altijd de vraag waarom doe je als bedrijf wat je doet. Wat de reden? Geld verdienen is daarbij niet het juiste antwoord. Geld verdienen is prima natuurlijk, kunnen wij ook weer betaald worden, maar geld verdienen is niets meer dan het resultaat van wat je als bedrijf doet. Het zegt niets over het wat en waarom van jouw bedrijf. Zonder missie-visie is elke boodschap van een bedrijf aan de doelgroep, er een van dertien in dozijn. Vaak blijft in deze gevallen alleen de prijs over als onderscheidend vermogen.

In de storytelling zoals wij die voor bedrijven doen gebruiken we de missie en visie van een bedrijf altijd als rode draad. Belangrijk in onze storytelling is ook dat we met regelmaat de klant aan het woord laten. Dat geeft een eerlijk en daardoor geloofwaardig beeld. Het is bovendien onderzocht en aangetoond dat een verhaal van een klant veel sterker overkomt dan een reclameboodschap. Storytelling werkt ook verbindend met de doelgroep. Soms zelfs zo sterk dat mensen helemaal opgaan in de gedeelde beleving en de realiteit van de dag zelfs even vergeten.

Storytelling via je website

De storytelling gebruiken we ook nog eens als sterke content voor de website, die we met de juiste seo toepassingen weer beter vindbaar maken en het bedrijf daarmee in zijn geheel beter zichtbaar.

Storytelling kun je overigens als ondernemer ook zelf doen. Wat je nodig hebt is een responsive website, een moderne mobiel, paar social media accounts, een duidelijke missie visie, en doorzettingsvermogen. Storytelling heeft namelijk wel tijd nodig. Je moet bouwen aan je status en geloofwaardigheid en aan je publiek.

Storytelling is onderdeel van ons vak als online content en pr bureau. Als je wat meer wilt weten over storytelling kun je ons altijd vrijblijvend bellen fo mailen!

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.

© 2019 - Bouwmeester Media 
Alle rechten voorbehouden