wekelijke waarde van online online adverteren ads




Werkelijk waarde van adverteren

Likes op Facebook, ook zo'n misverstand

Blog(2 min) werkelijk waarde van online adverteren.

50.000 brievenbussen, 1,2 miljoen kijkers, 500.000 luisteraars, 1000.000 views. Marketeers overladen ondernemers het liefst met reeksen van indrukwekkende cijfers, zodat je bijna dom voelt als je jouw reclamebudget niet bij hun neerlegt. Maar wat zijn dergelijke cijfers in het huidige medialandschap werkelijk nog waard?
1,2 miljoen kijkers bijvoorbeeld. Reken maar, dat meer dan de helft van die kijkers 's avonds op de bank zit met hun tablet op schoot en hoeveel van de kijkers die overblijven hebben echt interesse in jouw product? Zoveel interesse dat ze een reclameblokje met jouw spotje geïnteresseerd uitzitten?
Met brievenbussen en oplagecijfers is het niet anders. Een ondernemer vertelde me laatst vol trots dat -ie voor nog geen 250 euro een flyer had laten drukken en verspreiden. Echt een goede aanbieding, vond-ie zelf. Uiteindelijk zonder zelfs maar 1 reactie.
Op het internet gebeurt precies hetzelfde. Een banner met 10.000 clicks per week is bepaald niet gratis, maar wat is werkelijke waarde? Hoeveel clicks waren afkomstig van mensen die de banner slechts hinderlijk vonden en de banner vervolgens geirriteerd wegklikten, hoppaah 10.001. Banners op het internet zijn sowieso zooo... 2005, zo totaal niet effectief. Niet doen!
Likes op Facebook, ook zo'n misverstand. Een zakelijk pagina met ruim duizend likes, lijkt veelbelovend, maar als die likes zijn verkregen met een Iphone verloting, verliezen ze in een klap hun waarde. Die likes waren van mensen die een Iphone wilden. Zeer waarschijnlijk hadden ze verder helemaal niets met die facebookpagina en/of het bedrijf.
Waar het tegenwoordig in de marketing om gaat is interesse en betrokkenheid. Mensen moeten een echte klik krijgen met jou of jouw bedrijf. Hoe krijg je dat voor elkaar? In ieder geval niet door nu even met je vingers te knippen. Dat is een kwestie van investeren voor de lange termijn.
Aan betrokkenheid en echte interesse werk je door mensen bij je bedrijf te betrekken,laat ze bijvoorbeeld ook eens meedenken. 'Wat vinden jullie van onze nieuwe lijn?' Deel content van waarde met ze. Bijvoorbeeld door ze tips te geven, waar ze echt wat aan hebben.

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Dat vinden we leuk, we helpen jou namelijk graag verder. Als je hier je gegevens achterlaat, komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

€ 90,- per uur: Concept, Insights & Strategy.
€ 80,- per uur: Ad Management, Camera Operation, Content Management, Copywriting, Client Meetings, Design, Interviews, Post Production, Editing & Project Management.