marketing in de bouw

Media case: Weever Groep

Sinds we in november 2016 met WEEVER B.V. de mediasamenwerking zijn aangegaan is het organisch berichtbereik op Facebook gestegen van enkele honderden naar 6000 tot 8000 mensen per week. WEEVER B.V had als doel een vaste groep fans die de Facebookpagina met interesse volgen. Wij zagen dit als een mooie uitdaging. Als bedrijf beschikt Weever over veel kennis, ervaring en expertise. Dit zijn belangrijke pijlers die voor opdrachtgevers van doorslaggevend belang zijn. Om die reden willen we juist die aspecten goed belichten. Belangrijk daarbij is dat we geen gebakken lucht produceren, maar verhalen en interviews die 'echt' zijn.

werknemers-weever-in-de-bouw

De campagnes hebben we opgesplitst

De campagnes hebben we opgesplitst in WEEVER bouw en WEEVER sloopwerken. We zijn begonnen met het in kaart brengen van de doelgroepen en we waar en wanneer deze doelgroep actief is. Interessante weetjes waren dat een gedeelte van de doelgroepen 's morgens vroeg (agrarisch en zakelijke dienstverleners) al op Facebook te vinden is. De rest troffen we vooral tussen 20:00 en 22:00 uur en op de vrije zondagmiddag aan. WEEVER-nieuwtjes worden geplaatst op social media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter. Het totale aanbod wordt gebundeld en uitgebreid gepubliceerd op www.weever.nl

Familiebedrijf en media

Na een uitgebreide verkenning van het bedrijf, hebben we een content marketing strategie uitgestippeld die is gebaseerd op de onderscheidende factoren als kennis, vakmanschap, flexibiliteit en duurzaamheid. Deze USP's zijn ruimschoots aanwezig in dit vierde generatie familiebedrijf.


Om de totale online presence van A tot Z te laten kloppen hebben we een nieuwe responsive website gebouwd met veel ruimte voor beleving, voor visueel materiaal. Ons doel was de site in relatief korte tijd optimaal vindbaar te maken en te zorgen voor een flinke verhoging van de bezoekersaantallen. Dit hebben we gerealiseerd met een intensieve social marketingcampagne. Op de verschillende bouw en slooplocaties, schieten we wekelijks foto's en video's, interviewen we de opdrachtgevers, de mannen op de werkvloer en op kantoor. 

De korte social mediaberichten werken we op de site verder uit tot informatieve pagina's. Op deze manier bouwen wij aan een objectief en waarheidsgetrouw beeld van het bedrijf. Door antwoorden te geven op vragen als: wie zijn de mensen achter het bedrijf, waarom werken ze bij WEEVER, willen we het bedrijf letterlijk en figuurlijk op de kaart zetten en een duidelijk gezicht geven. De drijfveren van het bedrijf en de mensen, spelen immers altijd een rol. De video-marketing zorgt voor een meer beleving van het verhaal dan puur een platte tekst.  

website-laten-maken-bouwbedrijf.1920x0x0x70

Kennismaken?

Wij nodigen jou graag uit op ons mooie kantoor in Kampen vlak bij N50 voor een kennismaking en een' bakkie'.

Hier bespreken we dan vrijblijvend het doel, de wensen, mogelijkheden en niet onbelangrijk, het budget.

Zit je niet om de hoek? Dan is digitaal afspreken een prima alternatief.

gebouw-kantoor-bouwmeester-media

Neem contact met ons op voor een adviesgesprek?

Welke doelen wil je behalen?
Bouwmeester Media

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag die druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie: samen komen we tot het beste resultaat.

Adres en contactgegevens

Bouwmeester Media 
Adres:
Zambonistraat 3-3C
8263 CE Kampen

Contactgegvens: info@bouwmeestermedia.nl
038 - 200 1040

Algemene voorwaarden Bouwmeester Media
AVG + Privacy