Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

Horlogeloods: de eerste stap naar online succes

-Horlogeloods: de eerste stap naar online succes-

De webshop van Horlogeloods.nl was al erg groot en populair toen ze bij ons als klant binnenkwamen. Op social media wou het team daarentegen nog een extra stap zetten. De content die vaak werd geplaatst waren productfoto’s die ze bij bestelling ontvingen van de leverancier. Dit klonk voor ons als een hele toffe opdracht en we begonnen dan ook snel met een onderzoek. Hieruit bleek dat de pagina wel veel likes had maar dat er weinig interactie was. Ook werd er onregelmatig gepost, tijd voor wat meer structuur dus! Daarnaast brachten we de concurrenten in kaart. Hieruit bleek dat in deze markt persoonlijke berichten en het platform Instagram veel kansen bieden. Hoe we met deze inzichten aan de slag gingen? Dat lees je binnenkort in ons volgende bericht! 

-Brainstormsessies voor Horlogeloods-

In onze vorige post vertelden we je hoe we begonnen met Horlogeloods.nl als klant. Toen we de resultaten van het onderzoek hadden stond ons het volgende te wachten, de brainstorm. Dit is iets waar mensen vaak vergeten als ze denken aan het werk van een content bureau. Tussen het analyseren van het bedrijf en het maken en plaatsen van content wordt er regelmatig gebrainstormd, en zo komen we samen op ideeën voor content. Dit deden we ook voor het eerste plan van aanpak voor Horlogeloods.nl. Uit de brainstorm kwamen verschillende ideeën, ideeën die we inmiddels hebben uitgevoerd, maar ook ideeën die nog liggen. Een van onze hoofddoelen: storytelling hebben we al veel uitgevoerd, een ander idee, influencermarketing, staat nog op de planning. Benieuwd hoe we van ideeën naar concrete content gingen? Houd onze pagina in de gaten voor het volgende bericht in deze reeks! 

-Van ideeën naar content-

Voor onze klant Horlogeloods.nl hadden we ideeën zat. De hoogste tijd dus om deze ideeën om te zetten naar goede content. Ons doel was om content neer te zetten die nét even wat meer onderscheidend zijn dan de content die de leveranciers aanleveren en die de volgens persoonlijk aanspreekt. Meer mensen in beeld, en wat meer interactie met de volgers. Ook willen we meer bekendheid in de stad waar het bedrijf gevestigd is, Kampen. We begonnen met berichtjes die inspeelden op bijvoorbeeld het verzetten van de klok, weekendmomenten en bijzondere edities van horloges. Hier merkten we al snel dat er meer interactie op de pagina kwam. Daarna begonnen we ook met videomarketing. Hierin konden we nog meer mensen in beeld brengen. Een leuk voorbeeld hiervan is de kerstvideo (linken). Hierin konden we echt een verhaal vertellen bij een horloge. Zo maakten we de content nog persoonlijker! De content werd ook extra goed lokaal geadverteerd, zodat er meer lokale bekendheid kwam. Weten of dit effect had? Dat lees je binnenkort in ons volgende bericht! 

-Tussentijdse resultaten-

Hoewel we al snel merkten dat we met veel berichten omhooggingen in het aantal likes en reacties op Facebook, analyseren we deze cijfers eens in de zoveel tijd ook eens goed. Zo weten we precies waar we goed bezig zijn en waar nog kansen liggen. Ook kunnen we nieuwe plannen zo beter verantwoorden naar de opdrachtgever. In november plaatsten we de eerste berichten, en eind december deden we een eerste tussenevaluatie. Hieruit bleek dat de lokale bekendheid in elk geval al gestegen was. Het aantal likes uit Kampen op de Facebookpagina was binnen die korte periode met 4.19% gestegen. Ook het aantal likes uit de andere belangrijke steden voor Horlogeloods.nl in Nederland waren allemaal gestegen. Ook bereikten we met de content meer interactie, van 0 interacties in september naar 62.617 in december. Dit was ook nog eens ruim 6 keer zoveel als de grootste concurrent van Horlogeloods.nl. Erg mooie resultaten wat maakt dat we nog meer zin hebben om mooie content te creëren voor Horlogeloods.nl!

+15
Engagement

Engagement groei 0 van 15 reactie per bericgt

3216
Facebook

Elke groeid pagina met 3/4 likes

+400
Instagram

Instagram haalt 400 likes per week

Wij maken jouw bedrijf trending topic