Interview met Bouwmeester Media: 

Bouwmeester Media maakt nieuws van jouw bedrijf. Maar hoe doen de Bouwmeesters dat?
“De tijd van schreeuwreclame is geweest”, zegt Jeroen Bouwmeester. “Reclame maken met aanbiedingen, enkel met de prijs, gaat voor steeds minder mensen werken. Klanten worden mondiger, willen meer zien en weten van een bedrijf.” Transparantie, laten zien hoe je als bedrijf werkt en waar je voor staat, wordt steeds belangrijker, vervolgt hij. Want kennis ligt voor het oprapen: mensen kunnen makkelijk zelf, via internet, informatie vinden over bedrijven en producten. "Wat wij doen: het verhaal van een bedrijf vertellen en dat persoonlijk maken, zodat klanten een klik krijgen met het bedrijf. Door nieuwe media in te zetten, proberen wij het juiste verhaal op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen.”

Bouwmeester Media bestaat, campagne specialisten Jeroen en Simon Bouwmeester en daarnaast werkt het bedrijf samen met een groot netwerk freelancers en stagelopers uit 4de jaars MBO en HBO.

Meer pr, meer verkoop of meer mensen in de winkel: het is de klant die het doel van de mediacampagne bepaalt, Bouwmeester Media zet de koers uit. “WEEVER Bouw en Sloopwerken, bijvoorbeeld, wilde meer pr zodat mensen een beter, realistisch beeld zouden krijgen van het bedrijf.” En is dat gelukt? “ Al redelijk snel na de start van de social mediacampagne op Facebook krijgen zij reacties uit de wijde regio. Mensen gaan erover praten. Het bereik is vele malen groter dan ze hadden verwacht.” Nog een voorbeeld: “Boekhandel Bos heeft een grote collectie boeken over Kampen.

Na een bericht op Facebook waren er diezelfde middag al mensen speciaal daarvoor naar de winkel gekomen.” Ander voorbeeld: “Flevotegel zat met een grote voorraad tegels. Op Facebook hebben we een gerichte campagne uitgezet gericht op klussers en verhuizers, daardoor begon de verkoop al snel te lopen. Dat had ook effect op de verkoop van de reguliere voorraad badkamertegels. De helft van de totale voorraad is uiteindelijk verkocht!” Tastbare resultaten, voor de klant én voor Bouwmeester.

Social media;
Facebook, twitter, instagram, LinkedIn, snapchat, - spelen al een hele grote rol in ons leven en worden steeds belangrijker, verwacht Simon. “Dat groeit zo ongelooflijk hard. Eerder haalde je je informatie uit de krant, nu komt dat ook steeds meer binnen via social media. Dat werkt veel sneller, en directer.” Henri: “Voor een ondernemer is het zaak daarin voorop te lopen. Als je achteraan loopt, blijft er straks niets voor je over.”

Kennis, creativiteit plus een flinke portie durf

Met de enorme opkomst van social media wereldwijd lijkt een nieuw tijdperk aangebroken. Wie een smartphone heeft - en dat is tegenwoordig nagenoeg iedereen - praat mee, doet mee, maakt wereldkundig wat ‘ie maar wil. Social media maakt van iedereen een media expert …of toch niet helemaal? Waarin maakt Bouwmeester Media het verschil?

Natuurlijk, als bedrijf kun je ook gewoon zelf een berichtje op Facebook zetten, beamen Jeroen en Simon Bouwmeester. Maar hoe je je bedrijf met inzet van social media kunt laten groeien, is een ander verhaal. “Daarvoor heb je kennis nodig, weten hoe je de social media het beste kunt inzetten. Want je verkoopt geen keuken aan iemand die er net een heeft aangeschaft, wel aan iemand die op zoek is en op internet inspiratie opdoet. Dat zoekgedrag kun je oppikken en erop inspelen. Kijk, als je een advertentie plaatst, betaal je sowieso de hoofdprijs. Door social media gericht in te zetten, bereik je meer voor veel minder geld.”
Daarbij is creativiteit niet onbelangrijk. "Wij verzinnen originele acties, plaatsen leuke berichten met goede, pakkende foto’s en video’s. Daarmee richten we ons op wat juist die specifieke doelgroep aanspreekt, en op wat past bij het bedrijf.” Tja, creativiteit, dat heb je of dat heb je niet. Simon Bouwmeester: “Wij zijn van huis uit innoverend, dat zit ons in het bloed. Met onze ouders hun huis-aan-huis krant De Brug brachten zij als eersten journalistiek nieuws. Vervolgens brachten ze de eerste h-a-h tabloid, geheel in full color én gingen ze crossmediaal door krant, televisie en internet te koppelen.” Die durf, gecombineerd met een vooruitziende blik, maakte van De Brug een succesverhaal. En zorgt er nu voor dat de Bouwmeesters inmiddels een flinke voorsprong hebben op het pad van nieuwe media.

Maar hoe zit het dan met al die ads die ongevraagd in je blikveld springen op internet - dat wekt toch alleen maar irritatie op? “Dat soort ads gebruiken wij stuk minder. Zonde van het geld. In die agressieve manier van reclamemaken geloven we niet. Wij proberen in te spelen op de interesse van mensen: op wat ze willen, waar ze naar op zoek zijn. Dat is echt een hele andere benadering.”

Ad management, marketingstrategie, branding, optimalisatie, fotoshoots,
contentcreatie, management, copywriting, blog, vlogs, design,
storytelling, video's.

Wilt u direct met Bouwmeester media aan de slag? Maak hier u afspraak!
Afspraak maken