Van Kesteren Renault en Bouwmeester Media

Autobedrijf Van Kesteren Renault stond in 2013 voor ingrijpende veranderingen. Na tientallen jaren gevestigd te zijn geweest in IJsselmuiden besloot eigenaar Wimfried van Kesteren het autobedrijf te verhuizen naar de Kilbystraat 4 in Kampen.

Van Kesteren Renault en het social media succes

De verhuizing naar Kampen was behalve een ingrijpende operatie, maar ook het startsein voor Van Kesteren om een nieuwe responsive website te laten bouwen en tevens een begin te maken met online campagnes op basis van een heldere strategie.
Duidelijk onderscheidende factoren in het bedrijf van Van Kesteren Renault bleken het enorme enthousiasme van eigenaar Wimfried van Kesteren voor zijn autobedrijf. Bovendien staat het bedrijf wijd en zijd bekend vanwege de service en klantvriendelijkheid. Bouwmeester Media koos voor deze factoren als centrale terugkerende ankerpunten in de verschillende publicaties.

Van Kesteren Renault

Belangrijke reden om te investeren in een nieuwe website was ook de simpele noodzaak om over te stappen op duurzaam responsive webdesign. Uit de analyses bleek overduidelijk dat veel mogelijke nieuwe klanten het bedrijf online via een mobiel apparaat bezochten en vervolgens weer weg klikten omdat de oude site niet mobielvriendelijk was. Met de bouw van de nieuwe responsive website moest rekening gehouden worden met de richtlijnen van Renault. Het toonaangevende Franse automerk weet wat branding is en wil dat de dealers eenheid uitstralen. Daar stond tegenover dat Van Kesteren vooral bekend staat om zijn persoonlijke aanpak en service. Het samenbrengen van deze twee elementen was een mooie uitdaging.

Terwijl het nieuwe webdesign werd ontwikkeld, maakten we ook een start met de online campagnes op Facebook en Twitter. Nadat de nieuwe website live was gegaan werd het effect van de social media campagnes bijna direct zichtbaar in de resultaten. Uit de Google Analytics gegevens konden we aflezen dat de social media marketingcampagnes het verkeer naar de website van 200-500 bezoekers per maand naar uiteindelijk 5000-6000 bezoekers per maand had gebracht. Van Kesteren Renault groeide daarmee in betrekkelijk korte tijd uit tot een regionaal bekend bedrijf. Een verhoging die uiteraard ook een positieve uitwerking  had op de eindresultaten in de verkoopcijfers.

038 33 179 49

info@bouwmeestermedia.nl