Social media &
media
case Landstede basketbal

Landstede basketbal had als doel om meer bezoekers te trekken naar de wedstrijden. Ook wouden ze meer online- bereik en zichtbaarheid van de club. We zijn bij Landstede Basketbal ons vooral gaan richten op videomarketing, om de leuke sfeer van de wedstrijden naar voren te brengen. We maakten dus vooral video’s die inspelen op de belevingswereld van de (eventuele) bezoekers. We hebben korte video’s uitgezet als gesponsorde berichten bij de doelgroep die ook weer de sfeer weergaven. Mensen die deze video voor 50% of meer bekeken hadden stuurden we nog een gesponsord bericht met betrekking tot de kaartverkoop. 

In een periode van twee weken hebben we hiermee 500 leads gegenereerd naar de kaartverkoop. De videocampagnes zorgden niet alleen voor meer kaartverkoop maar ook voor veel nieuwe volgers en meer bereik of de facebookpagina van de basketbalclub. In deze zelfde korte periode hebben we alleen al ruim 23.000 mensen bereikt.

Ad management, marketingstrategie, branding, optimalisatie, fotoshoots,
contentcreatie, management, copywriting, blog, vlogs, design,
storytelling, video's.

Wilt u direct met Bouwmeester media aan de slag? Maak hier u afspraak!
Afspraak maken