Social media &
media
case Van Kesteren

Media case: Van Kesteren Renault

De verhuizing naar Kampen was behalve een ingrijpende operatie, ook het startsein voor Van Kesteren om een nieuwe responsive website te laten bouwen en tevens een begin te maken met online campagnes op basis van een heldere strategie.
Duidelijk onderscheidende factoren in het bedrijf van Van Kesteren Renault bleken het enorme enthousiasme van eigenaar Wimfried van Kesteren voor zijn autobedrijf. Bovendien staat het bedrijf wijd en zijd bekend vanwege de service en klantvriendelijkheid. Wij kozen ervoor deze factoren als centrale terugkerende ankerpunten in de verschillende publicaties.

noodzaak om over te stappen op duurzaam responsive webdesign. Uit de analyses bleek overduidelijk dat veel mogelijke nieuwe klanten het bedrijf online via een mobiel apparaat bezochten en vervolgens weer weg klikten omdat de oude site niet mobielvriendelijk was. Met de bouw van de nieuwe responsive website moest rekening gehouden worden met de richtlijnen van Renault. Het toonaangevende Franse automerk weet wat branding is en wil dat de dealers eenheid uitstralen. Daar stond tegenover dat Van Kesteren vooral bekend staat om zijn persoonlijke aanpak en service. Het samenbrengen van deze twee elementen was een mooie uitdaging.


Op de social media brengen zowel (gesponsorde) evenementen van Van Kesteren in beeld als klanten. Zo laten waar Van Kesteren voor staat, trekken we 

Terwijl het nieuwe webdesign werd ontwikkeld, maakten we ook een start met de online campagnes op Facebook en Twitter. Nadat de nieuwe website live was gegaan werd het effect van de social mediacampagnes bijna direct zichtbaar in de resultaten. Uit de Google Analytics gegevens konden we aflezen dat de social media marketingcampagnes het verkeer naar de website van 200-500 bezoekers per maand naar uiteindelijk 3000-5000 bezoekers per maand had gebracht. Van Kesteren Renault groeide daarmee in betrekkelijk korte tijd uit tot een regionaal bekend bedrijf. Een verhoging die uiteraard ook een positieve uitwerking had op de eindresultaten in de verkoopcijfers.

Ad management,  marketingstrategie, branding, optimalisatie, fotoshoots,
contentcreatie, management, copywriting, blog, vlogs, design,
 storytelling, video's.

Wilt u direct met Bouwmeester media aan de slag? Maak hier u afspraak!
Aanmelden
Contact:

Industrieweg 3R
8263 AA Kampen
Nederland

038 200 1040

info@bouwmeestermedia.nl