Social media &
media
case Weever groep

Media case: Weever Groep
Sinds we in november 2015 met WEEVER B.V. de mediasamenwerking zijn aangegaan is het organisch berichtbereik op Facebook gestegen van enkele honderden naar 6000 tot 8000 mensen per week. WEEVER B.V had als doel een vaste groep fans die de Facebookpagina met interesse volgen. Wij zagen dit als een mooie uitdaging.  Als bedrijf beschikt Weever over veel kennis, ervaring en expertise. Dit zijn belangrijke pijlers die voor opdrachtgevers van doorslaggevend belang zijn. Om die reden willen we juist die aspecten goed belichten. Belangrijk daarbij is dat we geen gebakken lucht produceren, maar verhalen en interviews die 'echt' zijn.

De campagnes hebben we opgesplitst in WEEVER bouw en WEEVER sloopwerken. We zijn begonnen met het in kaart brengen van de doelgroepen en we waar en wanneer deze doelgroep actief is. Interessante weetjes waren dat een gedeelte van de doelgroepen 's morgens vroeg (agrarisch en zakelijke dienstverleners) al op Facebook te vinden is. De rest troffen we vooral tussen 20:00 en 22:00 en op de vrije zondagmiddag aan. WEEVER-nieuwtjes worden geplaatst op social media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter. Het totale aanbod wordt gebundeld en uitgebreid gepubliceerd op www.weever.nl

Na een uitgebreide verkenning van het bedrijf, hebben we een content marketing strategie uitgestippeld die is gebaseerd op de onderscheidende factoren als kennis, vakmanschap, flexibiliteit en duurzaamheid. Deze USP's zijn ruimschoots aanwezig in dit vierde generatie familiebedrijf.


Om de totale online presence van A tot Z te laten kloppen hebben we een nieuwe responsive website gebouwd met veel ruimte voor beleving, voor visueel materiaal. Ons doel was de site in relatief korte tijd optimaal vindbaar te maken en te zorgen voor een flinke verhoging van de bezoekersaantallen. Dit hebben we gerealiseerd met een intensieve social marketingcampagne. Op de verschillende bouw en slooplocaties, schieten we wekelijks foto's en video's, interviewen we de opdrachtgevers, de mannen op de werkvloer en op kantoor. De korte social mediaberichten werken we op de site verder uit tot informatieve pagina's. Op deze manier bouwen wij aan een objectief en waarheidsgetrouw beeld van het bedrijf. Door antwoorden te geven op vragen als; wie zijn de mensen achter het bedrijf, waarom werken ze bij WEEVER, willen we het bedrijf letterlijk en figuurlijk op de kaart zetten en een duidelijk gezicht geven. De drijfveren van het bedrijf en de mensen, spelen immers altijd een rol. De video-marketing zorgt voor een meer beleving van het verhaal dan puur een platte tekst.  

WEEVER is goed bezig op het gebied van circulariteit en stelde als eerste middenkader aannemingsbedrijf in Nederland een manager circulaire economie aan. In de verhalen over de sloop  vertellen we dan ook veel over circulariteit omdat dit heel actueel is en dus aanspreekt. 


"We werken nu al een ruime tijd samen naar tevredenheid samen met Bouwmeester Media. Sterker nog, nooit eerder stond ons bedrijf er zo goed voor. Het prettige is dat ze leveren wat ze beloven. Ze zijn ze proactief, zien wat wij kunnen gebruiken en ondernemen actie.
Jelle Weever, directeur WEEVER b.v.

Ad management, marketingstrategie, branding, optimalisatie, fotoshoots,
contentcreatie, management, copywriting, blog, vlogs, design,
storytelling, video's.

Wilt u direct met Bouwmeester media aan de slag? Maak hier u afspraak!
Afspraak maken