Bouwmeester Media maakt nieuws van jouw bedrijf

Een interview met Bouwmeester Media

Bouwmeester Media maakt nieuws van jouw bedrijf. Maar hoe doen de Bouwmeesters dat? “De tijd van schreeuwreclame is geweest”, zegt Jeroen Bouwmeester. “Reclame maken met aanbiedingen, enkel met de prijs, gaat voor steeds minder mensen werken. Klanten worden mondiger, willen meer zien en weten van een bedrijf.” "Transparantie, laten zien hoe je als bedrijf werkt en waar je voor staat, wordt steeds belangrijker", vervolgt hij. Want kennis ligt voor het oprapen: mensen kunnen makkelijk zelf, via internet, informatie vinden over bedrijven en producten. "Wat wij doen: het verhaal van een bedrijf naar voren halen, dat verhaal is veelal de rode draad van de missie en visie, in de basis niets anders dan het bestaansrecht van het bedrijf. Die rode draad bewaken we en  vertellen we aan de jalleen aan die doelgroepen die het willen horen. Dat verhaal proberen we persoonlijk te maken, zodat klanten een klik krijgen met het bedrijf. Door nieuwe media in te zetten, proberen wij het juiste verhaal op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen.”

Bouwmeester Media is eigendom van twee broers, Jeroen en Simon Bouwmeester . De twee mediabroers hebben ieder ieder hun eigen specialiteit. Daarnaast werkt het bedrijf samen met een groot netwerk van ervaren freelancers. Voor de aanhoudende frisse wind  worden regelmatig talentvolle vierde jaar stagiaires uit het MBO en HBO ingezet.

De klant staat altijd voorop bIj Bouwmeester Media en bepaalt het doel van de mediacampagne, terwijl Bouwmeester Media de koers uitzet.  Voordat we aan een opdracht beginnen maken we eerst een uitgebreide analyse. Ja, dat kost tijd, maar meten is weten en zou Johan Cruijff zeggen, als je niet weet waar het doel staat, kun je ook niet scoren. WEEVER bouw en sloop is al wat langer klant bij ons en een mooi voorbeeld van wat we voor een klant kunnen doen. WEEVER wilde meer aan PR doen, een betere branding neerzetten om zodoende bij een nieuwe bredere doelgroep in beeld te komen. We zijn begonnen bij de basis, we hebben twee nieuwe website gebouwd, geoptimaliseerd en zijn vervolgens aan de slag gegaan met wekelijkse berichtgeving,  de zogeheten storytelling op de social media. Toen we begonnen kon WEEVER rekenen op een bezoekersgemiddelde op de websites van 500-600 gemiddeld per maand. Tegenwoordig halen ze een gemiddelde van 7000-8000 bezoekers met regelmatig flinke uitschieters als we inzetten op groot regionaal of landelijke bereik. Soms produceren we content die zo uniek is dat we on- en offline ook de regionale en landelijke pers geinteresseerd krijgen. Al met al heeft deze taktiek een enorme positieve impuls aan het bedrijf gegeven, dat dan ook is gegroeid als kool. Natuurlijk niet alleen door onze inzet, maar wel mede dankzij onze inzet".

Dit is voor ons en de klant de meest ideale manier van werken. Wij werken met storytelling wekelijks aan een duidelijke positionering van het bedrijf. Het onderhoud en de actualisering van de website nemen we in dezelfde workflow mee. Dat betekent voor de klant altijd een actuele website en actieve social mediakanalen? Of dat werkt? Als een speer!" 

Social media - Facebook, twitter, instagram, LinkedIn, snapchat, - spelen al een hele grote rol in ons leven en worden steeds belangrijker", verwacht Simon. “Social media groeit nog steeds hard. Eerder haalde je je informatie uit de krant en de TV, nu komt dat ook steeds meer binnen via social media. Dat werkt veel sneller, en directer.” Copywriter en vader Henri Bouwmeester : “Voor een ondernemer is het zaak in die ontwikkeling mee te gaan en het liefst vooraan te lopen. Als je achteraan loopt, blijft er straks niets voor je over.”

Kennis, creativiteit plus een flinke portie durf

Met de enorme opkomst van social media wereldwijd lijkt een nieuw tijdperk aangebroken. Wie een smartphone heeft - en dat is tegenwoordig nagenoeg iedereen - praat mee, doet mee, maakt wereldkundig wat ‘ie maar wil. Social media maakt van iedereen een media expert …of toch niet helemaal? Waarin maakt Bouwmeester Media het verschil?


"Natuurlijk, als bedrijf kun je ook gewoon zelf een berichtje op Facebook zetten", beamen Jeroen en Simon bijna gelijktijdig. Maar hoe je je bedrijf met inzet van social media kunt laten groeien, is een ander verhaal. “Daarvoor heb je kennis nodig, weten hoe je de social media het beste kunt inzetten. Want je verkoopt geen keuken aan iemand die er net een heeft aangeschaft, wel aan iemand die op zoek is en op internet inspiratie opdoet. Dat zoekgedrag kun je oppikken en vervolgens daar weer op inspelen. Kijk, als je een advertentie plaatst in bijvoorbeeld een landelijke krant, betaal je sowieso de hoofdprijs. Door social media gericht in te zetten, bereik je meer voor veel minder geld.”
Daarbij is creativiteit niet onbelangrijk. "Wij verzinnen originele acties, plaatsen leuke berichten met goede, pakkende foto’s en video’s. Daarmee richten we ons op wat juist die specifieke doelgroep aanspreekt, en op wat past bij het bedrijf.” Tja, creativiteit, dat heb je of dat heb je niet. Simon Bouwmeester: “Wij zijn van huis uit innoverend, dat zit ons in het bloed. Onze ouders waren de oprichters van de lokale huis-aan-huis krant De Brug. Zij brachten eerste journalistiek nieuws in een advertentie blaadjes.  Ze gaven als eerste in Nederland een advertentiekrant uit op Engels tabloidformaat, geheel in full color. Later gingen ze crossmediaal door krant, televisie en internet aan elkaar te koppelen toen dat vloeken in de kerk van het medialand was. Die durf, gecombineerd met een vooruitziende blik, maakte van De Brug een  tot de verbeelding sprekend succesverhaal  En  dat zorgt er nu voor dat wij als Bouwmeester Media een flinke voorsprong hebben op het pad van nieuwe media."

Contact

Oudestraat 21-1
8261 CC Kampen
Nederland
06 1446 84 02
Info@bouwmeestermedia.nl

Stel een vraag