Social Jobmarketing

Personeel vinden en de vacatures goed ingevuld krijgen is voor veel bedrijven een probleem dat groeit als uitheems onkruid. Als creatief reclamebureau pakken wij dit met onze jobmarketing positief op.
Het is immers meestal een luxe-probleem dat vooral duidelijk maakt dat uw bedrijf goed floreert. Prachtig gegeven om als basis te gebruiken voor al uw vacatures. 

Het gaat goed, we groeien, wie groeit er met ons mee?

Zo heeft u wat te bieden en te delen. Uw bedrijf is gezond, volop in ontwikkeling en nieuwe medewerkers krijgen mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling.
Elk bedrijf is verschillend met unieke, onderscheidende kenmerken. Ook die kunnen worden ingezet bij het werven van nieuwe talenten en vakmensen. Even voor de duidelijkheid:

U zoekt dus geen nieuwe medewerkers. Dat is veel te doorsnee, zoooo 2000. 
Uw bedrijf is bijzonder en daar horen mensen bij met bijzondere kwaliteiten. Het unieke van uw bedrijf mag u of beter moet u, direct laten horen en niet alleen eenmalig in de vacatureteksten. Uw bedrijfsgeluid, DNA, visie-missie, teamgeest moeten overal, in al uw uitingen herkenbaar zijn. Op die manier trekt u de mensen die bij uw bedrijf passen, op den duur bijna vanzelf aan!  Lees hier meer over in  de blog hoe je kunt zorgen dat personeel uw bedrijf vindt in plaats van dat u personeel zoekt.

U zoekt personeel op een krappe arbeidsmarkt. Hoe mag de invulling van de vacature eruit zien

Wellicht kan een andere benadering van de vacature in deze onvoorspelbare tijd ook geen kwaad. Moet die al heel lang openstaande vacature, per se door één man of vrouw worden ingevuld of is een hybride oplossing ook een oplossing?

Zet alle taken van iedereen binnen het bedrijf op een rijtje. Wat is uitwisselbaar, welke taken zijn door meerdere mensen te doen?

Door de krapte op de arbeidsmarkt zullen kandidaten, als ze er al zijn, steeds vaker niet aan alle eisen  van uw vacature voldoen. Met een afwijzing is de vacature niet vervuld. Oplossing zou ook kunnen zijn om te bekijken met welke medewerkers u de vacature, desnoods met verschillende mensen en deeltaken ingevuld krijgt. Sowieso kan het tot verfrissende inzichten leiden om alle taken binnen uw bedrijf tegen het licht te houden. Op basis daarvan kunt het roer omgooien en u uw huidige team multifunctioneel inzetbaar maken en uw bedrijf lean en mean.

Als we bovenstaande overwegingen met u hebben besproken, kunnen we  aan de slag met een helder profiel van mogelijke nieuwe kandidaten. Op basis van onderzoek maken  we een timingsraming voor de ideale publicatietijd van de vacature. Indien nodig bakenen we de regio af van waaruit we de geschikte kandidaten kunnen solliciteren.

Middels intelligente social media campagnes en programmatic display advertising wordt de doelgroep met verschillende soorten content (tekst, foto, video) in aanraking met de vacature gebracht. Hierdoor bereiken we zowel de actieve baanzoekers als de mogelijke 'baanveranderaars'.

Vacature op social media

Bedrijfsvacatures uitbesteden?

Wellicht heeft u zelf wel eens een vacature geplaatst op een van de social mediakanalen. Zonder de juiste, noodzakelijke informatie en gegevens zoals hierboven beschreven, is de kans op succes niet heel groot. De social media kanalen zijn anders dan de 'oldskool' media. Deze mediakanalen zijn interactief, sociaal, persoonlijker en minder gericht op 'platte verkoop' en directe werving. De juiste timing, content en context spelen hierbij een doorslaggevende rol. Bouwmeester Media zoekt voor iedere vacature, bij elk bedrijf de juiste mediamix. Dat is overigens geen appeltje+eitje=trucje. Elke vacature is een stukje maatwerk.

Wij brengen de geschikte kandidaten, als ze er zijn, bij u aan tafel. U hoeft ze alleen nog maar binnen te halen. 

Referenties van Bouwmeester Media

Van Kesteren Renault

Autopoetser gevraagd voor de zaterdag. Leuk bijbaantje voor een jongen die echt wat met auto's heeft. Dat was in het kort de omchrijving waar we mee aan de slag konden. Advertenties in de plaatselijke kranten waren eerder zonder resultaat gebleven.

Op Facebook plaatsen we op vrijdagavond een ad, gericht op jongeren, waarmee we direct in de roos schoten. Zaterdagochtend al meldde zich de eerste geschikte kandidaat.

'Vacature op vrijdagavond geplaatst, op zaterdagaochtend ingevuld. Veel sneller kan het ook niet', Wimfired van Kesteren, directeur  Van Kesteren Renault.

Hylkema Funderingstechniek

Hylkema Funderingstechniek is een snelgroeiend funderingsbedrijf met vier vestigingen verspreid over heel Nederland. Gedreven vakmensen voor dit werk waren al langer dan een jaar niet invulbaar gebleken. Met een ijzersterke video hebben we Hylkema als innovatief bedrijf met modern materieel in een gerichte adcampagne op een voetstuk gezet. Binnen 12 weken had Hylkema de beschikking over drie nieuwe krachten!

'In onze branche kom je niet gemakkelijk aan nieuwe mensen. Eerlijk is eerlijk, dit had ik nooit verwacht', Marco Hylkema, directeur Hylkema Funderingstechniek

NIAG

NIAG behoort tot de absoute top van Nederlandse adviesbedrijven in installatietechniek. Het Dronter bedrijf groeit al jaren als kool en kan daardoor altijd jonge talentvolle mensen gebruiken. Die talenten vinden en binnenhalen is een ander verhaal. Door zaken als de bedrijfscultuur, de doelen van NIAG, de aansprekende klantenkring en de hechte teamspirit te benadrukken in adcampagnes met videomarketing was Niag binnen twee maanden een nieuwe kanjer rijker.

'Gezien de ervaringen was ik sceptisch en hoopte ik binnen een half jaar een net afgestudeerde student aan het werk te hebben. Het werd een zwaargewicht binnen tien weken, waardoor we een aantal prachtige opdrachten konden aannemen waar we anders nee tegen hadden moeten zeggen', Arthur van Wijk directeur NIAG.

Weever

Gedreven vakmensen vinden, wordt steeds lastiger omdat ze er ook gewoon minder zijn. Weever Bouw  had via verschillende kranten al  een aardige duit geïnvesteerd in de komst van een nieuwe timmerman, maar zonder resultaat. Door de vacature veel meer op te stellen vanuit het belang van de mogelijke kandidaat en via Facebook onder de aandacht te brengen van de echte liefhebbers, kwamen er zoveel reacties los, dat er zelfs een bescheiden archiefje van kandidaten voor de toekomst kon worden aangelegd.

Puinkorrel

Een van de toonaangevende puinbrekers van Noord Nederland kon de vacature voor een schovelmachinist niet ingevuld krijgen. Door de doelgroep nauwkeurig te lokaliseren en de content (tekst fotoĊ› en video's) van de vacature vooral te richten op het werkplezier en de sfeer in het bedrijf werd de vacature veel gedeeld en kwamen er reacties uit de hele land.

'Ongeloofelijk gewoon, er bleven maar reacties komen, zelfs uit LImburg', Leonard Mulder, directeur Puinkorrel b.v.

Graansloot

Graansloot, een van Europa's grootste op- en overslagbedrijven, maakt mede door haar innovatieve inslag een gestage groei door. Het bedrijf heeft diverse vacatures. Door de vacatures vooral in te steken op de gezonde wil om te werken voor een bedrijf dat wil investeren in de toekomst van de werknemers waren  de lege plekken snel ingevuld.

Wat kun je van ons verwachten ?
 

  • Interview/brainstorm max 3 uur.
  • Ontwikkeling van één ad set, met drie verschillende ads. Best presterende ad wordt ingezet.
  • Twee kanalen en plaatsing op de bedrijfswebsite
  • Een ondersteunend organisch bericht (tekst plus foto)
  • Een ondersteunende video, max 50 sec.
  • Totaalanalyse Facebook en Instagram
  • Persoonlijke accountmanager
  • Advertising finetunen & optimalisatie
  • Totaal rapportage
  • 6 weken online in beeld

Ad(vertentie)s worden gemaakt op basis van aangeleverd materiaal zoals: logo, tekst, foto/afbeelding, banner in de maten: 600x315,400x209, 400x400.
Vanaf € 2595,00 exclusief extra plaatsing en promotiekosten en 21%.BTW.

Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Ons doel is jouw bedrijf  on- en offline uit te laten blinken. Benieuwd hoe we dat doen? Laat hier je gegevens achter dan weet je binnenkort meer! 

Direct contact 
038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.