Aantrekkelijk en functioneel webdesign anno nu!

Webdesign gaat er in de komende jaren anders uitzien en dat heeft alles te maken met de ontwikkelingen van internet. Zo'n 80 procent van de mensen heeft momenteel een mobiel en swipt, tapt en scrollt zich helemaal suf. Webdesign dat niet mobielvriendelijk is, kan dus echt niet meer.  
De knoppen, de buttons, in je site of shop, mogen daarom niet te pieterig zijn. Dat werkt niet goed en al helemaal niet als je wat dikkere vingers hebt. Het 'hamburger' menuutje voor mobiel is een goede oplossing gebleken voor sites met een uitgebreide navigatiestructuur en is dan ook zeker een blijvertje.
De nieuwe trend in vormgeving op het internet heeft hele duidelijke overeenkomsten met de opmaak die ook ziet bij magazine uit de printwereld.

Wat je steeds meer gaat zien, is dat er meer met letterfonts gespeeld gaat worden. Paar jaar geleden was dat nog net geen doodzonde, nu lijkt het een blijvende trend te worden. Ook dit past bij de ontwikkelingen op het internet. Websites zijn momenteel meer dan een informatiebulletin. Een site moet anno 2020 boeien, binden en aanzetten tot actie of aankoop. Dat betekent dat een site er mooi en aantrekkelijk uit moet zien en functioneel moet zijn. 
De vormgeving van de nieuwe sites is er veel meer op gericht om de bezoeker niet enkel te informeren, maar vooral ook enthousiast te maken. Dat zie je terug in de nieuwe designtrends. De nieuwe ontwerpen zijn vooral veel visueler, met meer ruimte voor grote foto's. Flat is zeker nog in maar je ziet nu ook steeds meer her en der het schaduwtje en de kleurschakering opkomen. De suggestie van diepte en hoogte is terug. Ook dat was een doodzonde, maar nu zelfs Google het in de calenderapp gebruikt, is de teerling geworpen.

En dan de kleuren in het webdesign. Dat pallet moet natuurlijk passen bij de bedrijfskleuren en het logo. De totale beleving moet één geheel zijn. Nieuwe trendy kleuren zijn de wat vage, geschuurde kleurtinten. Bekend voorbeeld is Wehkamp, die deze nieuwe kleuren ook gebruikt in de televisie commercials.
Wat we ook steeds meer gaan gebruiken zijn kleine animaties. Uiteraard wel subtiel, anders heb je in no-time een kermistent. Maar bijvoorbeeld een afspraakbutton die een klein beetje beweegt om de aandacht te trekken, is natuurlijk behalve leuk ook nog eens heel functioneel. Opvallende trend is ook het speelse gebruik van tekstvakken. Paginabrede tekstblokken raken uit en meer rustgevend wit mag.

Tot slot nog een paar tips: Als je toe bent aan nieuwe site, kies dan voor een systeem waarvan het design gemakkelijk te wijzigen is, zonder dat het je een klein vermogen kost. Alles wijst er op dat de trends in webdesign elkaar sneller gaan opvolgen nu er technisch gezien nog nauwelijks beperkingen zijn. Wees voorzichtig met de gratis en de bijna gratis aanbiedingen.Voor niets gaat echt alleen de zon op.

KENNISMAKING MET BOUWMEESTER MEDIA

In een strategiesessie met goeie koffie maken we kennis, en bij een goed gevoel gaan we de samenwerking aan!

OPZETTEN
CAMPAGNES

Jouw social media campagne met de juiste berichten op het juiste momenet, bij de juiste doelgroep!

MONITOREN
& BIJSTUREN

We houden jouw social media campagnes nauwlettend in de gaten en sturen bij waar nodig is.

OPSCHALEN

Succesvolle campagnes worden opgeschaald en uitgebreid naar nieuwe kansrijke doelgroepen! 

Samen aan een online succesverhaal bouwen?
Klaar voor meer succes met je business?

Fijn dat je contact met ons opneemt. Ons doel is jouw bedrijf  on- en offline uit te laten blinken. Benieuwd hoe we dat doen? Laat hier je gegevens achter dan weet je binnenkort meer! 

Versturen
Contact  038 - 200 1040

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.