Hoe gebruik je beeld om nieuw personeel aan te trekken?

Hoe gebruik je beeld om nieuw personeel aan te trekken in de bouw- en technieksector?

De huidige arbeidsmarkt kampt met een groot tekort aan personeel en daarom zijn veel bouw- en techniekbedrijven op zoek naar nieuwe medewerkers. Om op te vallen in deze competitieve markt, is het essentieel om een onderscheidende visuele identiteit te creëren.

Het gebruik van beeld in communicatie kan daarbij helpen. Hoewel salaris, arbeidsvoorwaarden en locatie belangrijke factoren zijn in het sollicitatieproces, kan beeldmateriaal een cruciale rol spelen in het aantrekken van kandidaten. Goede beeldcommunicatie maakt je bedrijf interessanter en aantrekkelijker voor mensen die openstaan voor een nieuwe baan

Als bouw- of techniekbedrijf kun je bijvoorbeeld een mooie 'Werken bij'-website maken met authentieke foto's en/of bedrijfsvideo's waarin collega's vertellen over hun werk. Door deze persoonlijke en eigen benadering, krijgen potentiële kandidaten een beter beeld van wat het betekent om bij jouw bedrijf te werken. Dit is veel effectiever dan vacatures met alleen een logo of slechte stockfoto's

Het is belangrijk om authentieke beelden te gebruiken die passen bij de doelgroep die je wilt aantrekken. Stockfoto's kunnen kwalitatief goed zijn, maar zijn te algemeen en niet uniek voor jouw bedrijf. Het doel is om potentiële kandidaten te overtuigen dat jouw bedrijf leuker is dan dat van de concurrent. Een mooie groep mensen in een te gelikt kantoor zonder persoonlijke spullen, doet dat juist niet. Wees dus authentiek in je beeldkeuze!

Door middel van beeldmateriaal kun je een realistisch beeld schetsen voor je doelgroep. Wie is je doelgroep? Dit kan heel anders zijn dan de doelgroep van je bedrijfswebsite. Veel bedrijven hebben daarom een aparte 'Werken bij'-website zoals we hebben gedaan bijvoorbeeld voor NIAG https://www.werkenalsinstallatieadviseur.nl . Door gebruik te maken van goede fotografie en/of film, laat je op een mooie en eerlijke manier zien hoe het is om bij jouw bedrijf te werken. Dit draagt bij aan een realistisch beeld en vergroot de kans dat nieuw personeel langer bij je blijft werken.

Hoe zet je een beeldcampagne op? Als HR- of communicatiemanager wil je nieuw en passend beeld laten maken. Zorg voor intern draagvlak door uit te leggen waarom goede foto's of video's belangrijk zijn en waarvoor je ze wil gebruiken. Vraag vervolgens offertes op en maak budget beschikbaar. Een beeldcampagne is altijd maatwerk en het is daarom belangrijk om voldoende budget te hebben voor de beeld- of videomaker waar je mee wil samenwerken.

Meer weten over hoe beeld kan werken voor jouw vacature campagne ? neem dan contact met ons !

Klaar voor meer succes met je business?

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

Bouwmeester Media

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag die druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie: samen komen we tot het beste resultaat.

Adres en contactgegevens

Bouwmeester Media 
Adres:
Zambonistraat 3-3C
8263 CE Kampen

Contactgegvens: info@bouwmeestermedia.nl
038 - 200 1040

Algemene voorwaarden Bouwmeester Media
AVG + Privacy