Personeelschaarste

Te weinig mensen is een probleem dat in veel verschillende bedrijfstakken speelt. De oplossing hiervoor hebben wij ook niet. Wel een aantal kleine verbeteringen die gezamenlijk wel degelijk een flink verschil maken. 

Op de eerste plaats door je te verplaatsen in de schoenen van de sollicitanten. Mensen die misschien van job willen veranderen staan op de drempel van een stap die hun leven ingrijpend omgooit. Logisch, dat ze in deze tijd van veel vraag(banen) en nauwelijks aanbod de rollen omdraaien en het internet gebruiken om te bekijken wie jij als werkgever bent en waar je bedrijf voor staat. Dat is een verandering om serieus rekening mee te houden. 

Juist daarom is de positionering en branding van je bedrijf een noodzakelijk continu proces geworden. Laat zien in al je uitingen wat je bedrijf onderscheidt, waar je bedrijf voor het staat en stel jezelf de vraag wat de meerwaarde van je bedrijf is. Op die manier trek je nieuwe mensen aan die bij jou en bij jouw bedrijf passen. Denk vanuit de sollicitant en stel jezelf kritisch de vraag waarom die persoon uitgerekend bij jou zou willen werken?

Momenteel werken wij voor verschillende klanten actief aan het werven van nieuwe mensen bijvoorbeeld door een speciaal Werken Bij gedeelte dat we direct koppelen aan Google en eventuele andere vacaturesites. Ook kijken we hoe we de banen in de beeldvorming naar buiten toe, aantrekkelijker kunnen maken en de sollicitatiedrempel kunnen verlagen.
Door middel van doelgroepgerichte acties, kunnen we ook mensen 'benaderen' die weliswaar een baan hebben, maar wel regelmatig vacaturepagina's bezoeken. 

Daarnaast kijken we altijd naar de vacatureteksten. Vaak zijn deze gebaseerd op standaard teksten van werving-, en uitzendbureau’s. Weinig inspirerend, maar wel veeleisend. Wat de werkgever, de werknemer te bieden heeft, is doorgaans met veel mist omgeven. Van een kreet als; 'goede secundaire arbeidsvoorwaarden', wordt niemand veel wijzer. Beloof je nieuwe werknemers echter concreet, bijvoorbeeld een (lease) e-bike, voor het woon-werkverkeer dan doe je het gegarandeerd al veel beter. Al deze onderdeeltjes en meer maken deel uit van een online jobmarketingplan. Op basis daarvan werken we vanuit jouw organisatie aan een totale verbetering van de benadering. Ook gaan we actief online op zoek naar de doelgroep in het vakgebied dat jij zoekt en juist naar die sollicitant die zeer waarschijnlijk openstaat voor baanverandering

Lees ook de pagina over personeel zoeken of zorgen dat ze jou vinden

Klaar voor meer succes met je business?

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag de druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie; samen komen we tot het beste resultaat.

Bouwmeester Media

Bouwmeester Media legt de focus op de on­li­ne­ com­mu­ni­ca­tie van jouw bedrijf. Met een breed pakket aan creatieve en on­der­steu­nen­de diensten nemen we graag die druk bij je weg. En dat doen we altijd in co-creatie: samen komen we tot het beste resultaat.

Adres en contactgegevens

Bouwmeester Media 
Adres:
Zambonistraat 3-3C
8263 CE Kampen

Contactgegvens: info@bouwmeestermedia.nl
038 - 200 1040

Algemene voorwaarden Bouwmeester Media
AVG + Privacy